10 januari 2011

jeans och vinter...

Insåg att Lillskrutten inte har mycket
till jeans i sin garderob. Han växer ju så
att det knakar. Kan inte fatta att han kom
till världen för bara tio månader sedan,
och nu går han omkring och
upptäcker allt omkring sej...

Nya jeans behövde han hur som helst,
och det blev ett par av återanvänt tyg
från pappas gamla avlagda jeans.
Blåa muddar till och en ficka bak.
Overlockade kanterna på fickan för att
lite kontrast. Såg det på någon blogg,
men kan inte komma ihåg var det var i nuläget.
En blå knapp på fickan,
återanvänd från de här byxorna.




fickan hamnade kanske lite väl långt ner på benet...
fast det tycker jag är rätt gulligt :-)

I helgen var jag och mannen iväg
på hotellvistelse. Det är så skönt att
få komma bort ensamma ibland
och bara ta det lugnt, ägna sej åt varandra,
och såklart shoppa lite :-)
Vi hamnade i en mysig inredningsbutik,
där de sålde alla julsaker för halva priset.
Där hittade vi den här fina kransen.
Inte så julig, tycker jag...
Passade perfekt som lite vinterdekoration
på hyllan i köket
.


4 kommentarer:

  1. Jättesnygga jeans! Det är så härligt med barn då det alltid är nåt nytt som händer, hela tiden utveccklas de och så står man bredvid och imponeras och får vara med om det.

    SvaraRadera
  2. Tuffa jeans!!

    Och du... må bäste man (kvinna) vinna på Traderaauktionerna!! ;-)

    Nej, skämt å sido... skulle det va så att vi kniper något tyg från varandra så kanske vi kan byta enbit av det eller nåt sen. Jag är alltid öppen för bytesförslag! Jag heter petra_ced på Tradera, så du ser om det är mig du krigar mot. :-)

    Ha en härlig eftermiddag och kväll!

    SvaraRadera
  3. Super tuffa byxor! Och så bra när man kan återanvända gammalt! Känns åtminstone som om man är rädd om jordens resurser!

    SvaraRadera
  4. Så coola jeans!! Verkligen snyggt gjort och alltid kul med återvinning!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails