5 januari 2011

ordning på torpet...


Jag är en vän av ordning.
Tyvärr blir det lite dåligt med det
när det finns småbarn i huset...
I julklapp fick HönaPönan massa
pysselgrejer, och jag gillar inte
när de ligger framme överallt.


Så inspirerad av detta fixade jag
häromkvällen lite ordentlig förvaring
till alla pennor, kritor, tejpar, linjaler,
pennvässare och allt vad det är :-)


En liten cykelkorg hänger på sängavlen,
däri kan man lägga alla
färdigpysslade alster...


Ett vitmålat kompostgaller fungerar
som anslagstavla över skrivbordet.

De fina tapeterna som jag har
dekorerat med hittade jag
här.
Titta gärna in,
provbitar beställer man hem kostnadsfritt
och fraktfritt, helt i min smak :-)


7 kommentarer:

  1. Härligt att jag inspirerar andra att röja upp. Det ger mig ännu mer ro i sinnet! ;-)

    Cykelkorgen på sänggaveln var ju hur smart som helst! Det kommer jag garnaterat ta efter till Julias rum.

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Vilken färgklick och vad fint.
    Skulle behövas styras upp här också.Det blir lätt rörigt med småbarn i huset.
    Vilken duktig scrappare du är.Såg den snygga asken du gjort.
    Ha en finfin trettonhelg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med ordning!

    Extra kul blir det när man kommer på smarta och gärna billiga lösningar. Här fick jag flera fina tips som dessutom är gratis.
    Tack, nu fyllde du åtminstånde mig med ny inspiration!

    Ska nog passa på och försöka skapa lite mer ordning hemma nu när julsakerna städas bort. Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Ordning och reda! Och vad härligt snyggt och färggrannt!

    SvaraRadera
  5. Härliga rosa toner. Januari är verkligen röjandets månad. Härligt!

    SvaraRadera
  6. Å, jag gillade idén med kompostgallret! Lätt att spraymåla i valfri färg. Vilken bra blogg du har!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails