17 februari 2011

evighetsprojekt...


Har länge haft en idé om att måla alfabetet
på väggen ovanför HönaPönans säng.
Och eftersom bokstäver är mycket intressant
just nu var det ju bara att sätta igång.

Jag har skrivit ut bokstäverna,
så stora som jag vill ha dem, på datorn.
Sen klippte jag bort själva bokstaven.
Kvar fanns en mall som jag tejpade
upp på väggen och ritade av.
Sen var det bara att måla...

Men det var inte så bara...
inspirationen tog slut på G
och sen har det gått långsamt, långsamt.
Men nu äntligen är det färdigt,
och gissa om både HönaPönan & jag är nöjda!


4 kommentarer:

  1. Det blev jättefint. Vilken tur att du gjorde klart :).

    SvaraRadera
  2. Vad fint med ett alfabet!! Och vad fint med vimplarna som är lite olika långa! Jag som alltid brukar va så noggrann med att mina ska va exakt lika stora, men nu ser jag ju att det behövs ju inte alls. :-)

    SvaraRadera
  3. Kul idé det där och vad snyggt det blev! Förstår att det måste ha varit rätt mycket pyssel att få det färdigt...

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Som en fin tavla! Känn dig helnöjd att du orkade fullfölja projektet!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails