20 april 2011

äntligen...


Jag fick Elisabeth Gynthers bok
Barnetöj du selv kan sy 0-4 år
.
Sedan dess har den bara stått i hyllan
och väntat på att tiden och
inspirationen
ska komma.

Men så äntligen tog jag fram boken.
Klurade länge innan jag förstod mönsterarken...
och sen var det bara att sätta igång!
Först ut blev en skjorta till HönaPönan.
Sydde ett prov för att
se hur storleken funkade.
Egentligen hade jag tänkt ett annat tyg,
men nu tror jag vi nöjer oss med denhär
och gör något annat av det andra tyget :-)

Jag satte resår
istället för kantband i armarna,
tycker att det är fint
när det puffar lite.
Funderade mellan knapp
eller knytband i nacken.
Och nu känner jag att jag kanske
skulle valt knapp istället.
Vi får se vad hon
som ska ha den säger...


Tyg: Retrotyg i form av ett påslakan.


3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du har hittat inspirationen. Ibland kan den gömma sig ganska ordentligt ;). Tunikan blev jättegullig. Hoppas Hönapöna tycker det också!

    SvaraRadera
  2. Vad söt tunikan blev!! Gillar verkligen tyget du använt. :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tunika, underbart tyg! Åh, var länge sen jag sydde något riktigt klädesplagg till barnen, måste försöka komma igång med det igen :-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails