12 juni 2011

en otippad familjemedlem...




Igår hade vi fullt upp.
Både studentfirande,
men vi var också och tömde
min mans farmors hus,
då hon har flyttat...
Tänk vad mycket man kan hitta
som man inte
visste att man behövde :-)

Bland annat fick vi med oss
en trädgårdsörn hem.
Egentligen inte alls vår stil,
(vems stil är det egentligen...)
men jag tycker att den är
lite söt där den står inklämd
mellan rabarbern och verbenan
i vårt woodland.
Och tänk när det blommar,
då kommer det vara tjusigt tror jag.



Någon annan som har något

otippat i trädgården?

3 kommentarer:

  1. Naw, men han var väl fin! Nej någon örn har vi inte, men när vi flyttade in i huset fanns ett fult solur på en murad sockel som var hur tung och stabil som helst. Jag bad min man att ta bort det, men det var inte det lättaste........pust! Men väck skulle det!
    Numera har vi faktiskt en del "otippat" av en annan sort. Nämligen sådant som borde vara på soptippen!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det verkar vara en snygg örn, lite annorlunda på ett fräckt sätt.

    SvaraRadera
  3. Hihi...det var verkligen minnen att få se en örn till!! Just en sådan här hade min mormor och morfar i sin trädgård, ta hand om honom ordentligt:))
    Kramar...

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails