10 juni 2011

enklast möjliga...


Ibland är det skönt att
sy något riktigt enkelt.

När åkpåsen skulle lämna vagnen
funderade jag på att sy ett lapptäcke.
Så många av er gör så fina,
bland annat här & här.

Men när jag funderade
lite på det blev jag lat...

Därav blev det till slut
ett mycket enkelt täcke,
sytt i retrotyg och en bit
av en fleecefilt från ikea,
som bara kostade 10 kr.
Sånt gillar jag :-)


Filten tog väl 20 minuter att gör,
och värmer nu Lillskrutten
vid behov när han
sover ute på dagarna...






4 kommentarer:

  1. Härligt filt, de blåa hjärtana är så söta!

    SvaraRadera
  2. Fin! Och vilket härligt hjärttyg!

    SvaraRadera
  3. Jättefin filt, ibland behöver man inte krångla till det så mycket.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails