9 juni 2011

lite sorgligt...


Imorgon är sista dagen som
HönaPönan är hos världens
underbaraste dagmamma.
Lite sorgligt känns det allt
när jag tänker på åren
som vi har varit där...

Bästa minnet är nog när jag
en dag hittade ett nyfött lamm
som låg i tamburen.
Det behövde lite extra tillsyn,
och barnen hade till och med
fått vara med och flaskmata det.
Så mysigt...
Vilken tur att vår nästa
dagmamma också har får! :-)

HönaPönan har iallafall
målat en tavla
till sin dagmamma ikväll,
bland annat föreställande henne
(dagmamman alltså)
och en krokodil (!)
Själv har jag köpt en enkel blomma,
och gjort ett litet kort
till paketet med tavlan.


Kan tänka att det blir
lite vemodigt att
lämna och hämta imorgon...


3 kommentarer:

  1. I morgon är sista dagen i lågstadiet får H. Till hösten blir det nya lärare och ny fritidspersonal även för henne. Känner också vemod inför morgondagen men mest för att jag vid alla avslut inser att tiden går så fort. Snart har hon växt upp och klarar sig själv. Fantastisk men också vemodigt. Vi får njuta av den tid som är!

    SvaraRadera
  2. Duktiga dagmammor växer verkligen inte på träd. För två år sedan när vår "lilla" slutade hos sina två dagmammor var det också väldigt vemodigt. Det var en epok (14 år) som tog slut i vår familj. Det kändes jättekonstigt att åka förbi husen utan att lämna eller hämta något barn.

    SvaraRadera
  3. Jag var på dotterns skolavslutning idag, hon slutade 3:an så det blir ny lärare till hösten. Både jag, fröken och många andra mammor torkade tårarna flera gånger.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails