31 juli 2011

inte guld allt som glimmar...


I början av sommaren rensade vi
ut mannens farmors hus.
Jag har skrivit om andra saker
vi fick med oss därifrån,
bland annat här och här...

före...

Farmor gillar guld.
Det gör inte jag.
Men jag gillar sprayfärg...!


Nu har mannen tagit sej
en sväng med sprayflaskan
och den inte så jättesnygga
krukan blev bara såå fin vit.

efter...

en ängel vilar på kanten...

före...

Och ett tråkigt fat
blev istället ett fint fruktfat,
eller ljusfat...
eller ja, vad man vill!

efter...


Jag gillar att hitta halv-snygga saker
och se att de har potential
att bli något fint
,
någon annan som också gör det?


3 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Visst är det bra att ha sådana ögon,att man ser att det kommer bli fint,med lite arbete.
    Sprayburken är ju rena simsalabim.
    Blev ju hur snyggt som helst.
    Och vilka hjärtan du har gjort,gillar dom mycket!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Javisst gillar jag det, men du ser ut att ha ett extra "öga" för vad som verkligen sen blir snyggt!

    Gillar både krukan och fatets förvandling och skulle gärna se dom i mitt hem också!

    Kan man sprayfärga på vad som helst, sitter färgen kvar?

    SvaraRadera
  3. Supersnygg omvandling!!!!! Har tänkt testa sprayfärg länge men kommer mig lixom aldrig för, och har ibland svårt att se sakers rätta potential....=) men ibland gör man en lyckträff!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails