3 juli 2011

rostigt värre...

... är det i vår trädgård.
Jag gillar rostiga saker,
även om andra,
bland annat min pappa,
kan tycka att det är riktigt fult.

I brist på pysslade projekt
(jo, det finns en hel del halfärdigt)
bjuder jag idag på lite
rostiga glimtar från trädgården...



en rostig fjäril pryder sommarblommorna...

växtsödet till klematisen har mannen knåpat ihop...
stallycktan är hittad på svärföräldrarnas hönsavind
...

rostiga rör passar bra till bärplantering...
rost bland fingerborgsblommorna...
mitt armeringsnät som pyntas efter årstid
...

Någon mer än jag
som gillar rostiga saker?



9 kommentarer:

  1. älskar rostigt!! Så snyggt!Önskar dig en fin söndag!

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Här gillas det rostigt! vad fina saker du har i din trädgård!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är fint med rostigt, speciellt i din trädgård... Så fin trädgård ni har.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. yes, rost är fint! fjärilen och rören var såå fina =)

    SvaraRadera
  5. Rost är fint på rätt ställe tycker jag, tex i välorganiserade trädgårdar (som din verkar vara!!) Men hos mig gillar jag zink mer..

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du också gillar rostiga saker. Idag slog min ros ut och det blev ännu finare mot det rostiga armeringsnätet.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Du har så fin trädgård! Även om jag kanske inte direkt är någon rost älskare.
    Självklart är det Vrigstad vi ska ladda inför! :) Blandar ihop det hela tiden,tom Mikael frågade mig vart vi skulle egentligen när jag säger ena gången Viserum och andra gången Vrigstad! Det är nog bäst du håller reda på mig annars kanske jag åker åt fel håll! :))

    SvaraRadera
  8. Vilken fin trädgård du skapat och som du har ordnat till det är rost absolut underbart!

    Spaljen som klematisen klättrar på är jag avundsjuk på, bara så du vet!
    Ha nu en fortsatt trevlig vecka, själv är jag nu ledig och ska börja packa inför semestern. Härligt, härligt!

    SvaraRadera
  9. Rostiga saker kan vara jätte-vackra! Jag gillar just det där med att pynta med sånt i trädgården. Fast tyvärr är min sambo av samma åsikt som din pappa... :P

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails