5 januari 2012

sista rycket...

Jag älskar amaryllis,
speciellt vita.
Men nu började min sista ge sej,
det var en ensam blomma
kvar på en lång stängel.
Det såg tråkigt ut...

Därför skar jag av den
och satte den i en fin skål
(på fot såklart)
så kan vi njuta av den ett tag till!

Ett ljus, ett gammalt pärlhalsband
och en trärulle med spets på
fick göra den sällskap
på det vita fatet.

Jag la en spetsgardin över linneduken,
på så sätt går det att dölja
att den kanske inte är helt ren,
eller inte heller så välstruken :-)


Nu ska jag åka
och jobba några timmar,
sen blir det skönt med helg!



5 kommentarer:

  1. Va fint du har gjort det =)
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Vad smart, satt just och funderade på vad jag skulle göra med min sista vita amaryllis som är kvar... Jättefint arrangemang du gjort. ha en bra dag. Mvh L

    SvaraRadera
  3. Brukar också använda spetsgardinstricket :-D Fiiint!!

    SvaraRadera
  4. Jättefint!!!
    Bra att kunna dölja en ostruken duk för vad är väl tråkigare än att styrka om man inte absolut måste???
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails