4 september 2012

hur går det egentligen...?

 Nästan alla jag pratar med frågar samma sak.
Hur går det?
Hur går det att bo i nytt hus?
Hur går det för barnen på nya förskolan?
Hur går det för mannen på nya jobbet?
Men framförallt - 
hur går det med renoveringen?

Tja... hur går det egentligen?
Oftast ler jag och säger, 
att det går bra.

Det går bra att gå runt
 med sågspån mellan tårna
eftersom vi har både klyvsågen 
& kap/giersågen i vardagsrummet.

Det går bra att leta bland 30 lådor 
varje gång som jag behöver en bok, 
eller en en pärm eller en mössa.

Det går bra att ha oordning överallt, 
även om min estetiska sida lider svårt.
Det går bra.

Det går iallafall bra 
med lek&sitt-bänken
 på Lillskruttens rum.
Den är klar, 
och jag har sytt en dyna.
Det gick bra.

10 kommentarer:

  1. Vilken snygg bänk!
    Och vilken tur att det går bra, för det kan inte vara helt lätt :-)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Även små steg är steg framåt! Fin liten bänk!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad snyggt den lille får det med vitt och turkost!
    Ja, jag var snabb med tyget....det gällde liksom att smida medan järnet var varmt. Det låg på sybordet och det var bäst att skicka innan det försvann i tygkaoset. Borde nog sortera lite. Du behöver inte alls ha bråttom att skicka, ta det när det hinns med. Jag har annat att sy av.
    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  4. åh, jag vet hur det är att ha kapsåg inne i huset - vi har renoverat mer än sinnet orkar men en dag tar det slut ju! KRAM på dig, hoppas det går bra med dig ett tag till :)

    SvaraRadera
  5. Måste hålla med om att du har verkligen gjort en finfin bänk. Tror du att du kan göra en till mig oxå....fniss
    Så snyggt med turkost......

    Det klart att det tar tid med sådana saker.....äsch, bry dig inte om det. Allt kommer att bli bra och kanon till slut, även om det kommer att ta ett tag.

    Ha det bäst Goa du!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  6. Du är så fantastisk på att hitta ord... skulle vilja... Kram och ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  7. Fiinfin bänk! Man får uppskatta det lilla i det stora... Lycka till med renoveringen:) kram

    SvaraRadera
  8. Uggletavlan - den är så fiiiin! Var kommer den ifrån??

    Och jag vet så väl vad du går igenom. Trots att vi bott i huset i snart ett och ett halvt år har vi fortfarande lådor, målarfärgspytsar mm här och där. Men det går framåt!

    SvaraRadera
  9. Haha, tror bestämt att vi läser varandras bloggar precis samtidigt, tack för kommentaren! Och skönt att höra att allt går sååååå bra! :) Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har! Blir sugen på att köpa pumpor och ljus :-)

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails