30 november 2012

soffhäng...


 Ett rum att trivas i är vårt tv-rum. 
Här kan man lugnt sjunka ner i soffan
 och låta några timmar gå 
framför en bra film.

En gammal skänk får agera tv-bänk
och jag gillar att den sväljer
 alla filmer, böcker och 
övrigt krafs som en barnfamilj
 har i tv-rummet.

Det fina pelarbordet var jag 
på jakt efter länge, 
tills det en dag bara 
stod där på en loppis.

Först tänkte jag måla det vitt, 
men loppisbrunt kallar visst Kicki det.
Och tja, jag gillar nog färgen...!


Nu laddar vi inför första advent här,
visst är det härligt...?!?

5 kommentarer:

  1. Vilket trevligt tv-rum, förstår att man kan hänga gott där!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Riktigt mysigt T-rum ni har!! Och tack för fina mössan - Edith gillar mycket de fina ränderna! Kort kommer på bloggen när hon och kameran och mössan är i samma rum… Har satt över pengar idag… Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint du har hemma! Där skulle jag inte ha något emot att slå mig ned. Hoppas att du får en jättefin helg! kram elin

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt rum och visst är det härligt att det är 1.a advent i morgon. Ha en fin sådan .

    SvaraRadera
  5. Jag har tidigare haft ett pelarbord som jag tyvärr slängde. För nu skulle jag vilja ha ett.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails