19 november 2013

hur är det ens möjligt...?


Hur kan det ens vara så att något som tar typ en halvtimme
 skjuts upp i ett och ett halvt år...?
Fåtöljen, som vi shoppade löjligt billigt, 
köptes och bloggades om här.

Sen har den skymtat förbi här på bloggen, 
med den där pälsgrejen på sej här.
 I sommar har den haft en vit filt över sej,
 som omväxling i misären.

Men nu äntligen, två sömmar, 
en massa häftande med spikpistolen
och besök av en tapetserare (!) undertiden, 
så är den äntligen klädd.

Inget mästerverk precis, men jag är sjukt nöjd.
Och det är ju då man frågar sej, varför, 
hur kunde det ens ta så lång tid?
Får helt enkelt konstatera att ibland
har jag rätt lång startsträcka. 
Sådär ett och ett halvt år.

15 kommentarer:

  1. Så kan det bli :) Den blev väldigt snygg tycker jag och jag gillar dina senaste julpyssel. Ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  2. Så snygg den blev, vilket lyft!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Men vad tjusig den blev! Kommer vara perfekt att krypa upp i med en tekopp i vinter :) Passar ju perfekt med den fina väggen också!

    SvaraRadera
  4. Bättre sent än aldrig. Blev hur fin som helst. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja det var en lång startsträcka, känner igen mig. Men så fin den blev! Och VÄGGEN, så läcker, jag vet jag tjatar om den där väggen men jag gillar den så....
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja tänk va svårt det kan vara. Men riktigt fint blev det! Du är ju lite av ett proffs när det gäller att fynda på second hand och verkar ju känna Jönköping rätt väl. Så som nyinflyttad loppisnovis undrar jag om du har tips på de bästa ställena i Jönköping, är på jakt efter en hallspegel i 50-60-tals stil. Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där, oftast det som går snabbt som skjuts upp... Stolen blev fin, och väggen bakom är underbar!!! Roligt att du gillar min återbruksväska! :) Tack!

    SvaraRadera
  8. Den som väntar på något gott... Du ska känna dig ordentligt nöjd! Kanonfin!

    SvaraRadera
  9. Ja det där med låång startsträcka känner jag väl igen....men vilken skönhet fåtöljen blev, en mysig plats att krypa upp i och läsa en bra bok. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Haha, känner igen det där. Men så får det väl vara ibland antar jag. Fint blev det i alla fall när det väl var dags!

    SvaraRadera
  11. Så skönt att ha den klar nu då och den vart ju toksnygg

    SvaraRadera
  12. Den blev verkligen helt sjukt mysig! Vill göra!!

    SvaraRadera
  13. haha känner igen det på mina stolar, det gick ju så snabbt fast man trodde att det var värsta projektet...fin blev den!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails