14 november 2014

vi tar fram de där favoriterna igen...


Jag älskar den här tiden som ligger framför.
Advent. Och jul.
älskar att fundera på hur jag ska dekorera.
Och sedan äntligen få dekorera.
Handla julklappar. Ge. Och få.
Jag gillar det.

Men jag gillar inte den konsumtionshysteri
som den här tiden innebär.
Affärerna lockar med fina saker
som jag bara måste (typ) ha.
Men, jag vill stå emot det.
Precis som Petra skriver. Eller Anna.
Vem blir lyckligare av nya julgranskulor, egentligen?

Istället kikar jag på några av förra årets diy
och tänker att vi kör absolut på det i år igen.
Kanske pysslar vi ihop några nya saker,
men annars dammar vi av de här gamla godingarna.
Det är ju ändå nåt extra med saker som man har fixat själv.

som blev sobert svart...

som mannen gjorde förra året...

 Grankudden som vilar fint i soffan. 
Gran-manin fortsätter...


på väggen...


Perfekt att räkna ned till jul på tillsammans med barnen.

Har du några projekt på gång till advent?

8 kommentarer:

  1. För första året tittar jag inte ens på alla julsaker i affärerna, jag blir så trött på allt. Har varit på second hand och köpt några saker jag ska fixa till plus att jag återanvänder det jag har (plasten åkte ut redan förra året).
    Din mans granar är så snygga, jag måste nog fjäska med min man!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det är nog den där hysterin jag fasar för som gör mig "ikke-redo" för jul...
    Jag brukar vara klar med allt och känner inget stress när julafton kommer...
    Här blir inget nytt i år (okej en adventsstake har inhandlats men den behövde jag ju )
    mest gillar jag tiden mellan första advent och 23 dec

    Kram och fin kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  3. Fin din ljusstake är. Jag har precis gjort en ny nedräkningsalmanacka till mitt ljus jag hade förra året. Den idén är så bra så den fortsätter jag med. Visst går tankarna mycket i julpysslets tecken. Mysigt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om köphysterin...
    Tycker det blir helt galet och tar bort en del av glansen med julen.
    Att vi ska köpa oss lyckliga.

    Här blir det återanvändning av det som finns alternativt diy.
    Som apelsinpyssel=))

    Härlig lördag till dig!

    SvaraRadera
  5. Återbruk känna mer i tiden än köphysteri!
    Ha en härlig lördag, kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Jag köper absolut inte nytt pynt varje år. Gillar inte heller konsumtionshetsen. Men älskar DIYprojekt och dina bilder är fina inspirationer. Ska till en second hand snart och då ska jag kika runt lite efter föremål som går att måla/göra om. Kram.

    SvaraRadera
  7. Du behöver absolut inte lockas av att köpa något nytt. Inget är så fint som det du har gjort!

    Jag köper inget nytt till julen, köper inte mycket nya prylar överhuvudaget längre.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Jag får fnatt av allt "årets färg" och annat sånt konsumtionsdravel! Plockar fram mina julpynt år efter år, och köper jag nya såna så är det på rean efter jul :) Annars undviker jag butikerna såhär års och köper alla julklappar på nätet, förutom dom som jag tillverkar själv. Blir mycket mindre illamående över överkonsumtion tack vare det!

    Den där svarta stjärnan är alldeles fantastisk!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails