21 december 2014

bland stjärnor, renar och lite snöflingor...


Gårdagskvällens julbord blev en lyckad tillställning.
Vad kan det annars bli när huset fylls av
underbara människor...?!?

Dukningen gick i vitt och natur,
med den där plankan som huvudperson
mitt bland allt vitt tyll.
Massor av ljus, några renar, 
ett gäng lärk-kottar och slutligen lite snö.
Finns det ingen snö ute,
får man ju iallafall försöka
 skapa lite vinterlands-känsla inomhus.

Enkla servetter klippte jag till
 från en gammal linneduk.
Några stjärnor i svart hårt papper fick
agera bordsplacering.

Nu är det inte många dagar kvar till julafton,
här har barnen nedräkning. Och längtar.
Vi är redo!

9 kommentarer:

  1. Så fin dukningen blev. Gillar färgvalet. Med lärken och de svarta stjärnorna. Jag har sytt svarta och naturfärgade linneservetter till julafton. Ha en fin fjärde advent. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vacker dukning, gillar blandningen av vitt och natur :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så vacker dukning, plankan med ljusen och sedan behövs inte mer!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Underbar dukning!!
    Mysigt att det blev så bra.

    Jag är också redo för julen. Längtar verkligen=))

    SvaraRadera
  5. Låter trevligt att fylla huset med vänner...
    Så fint och välkomnande du dukat! Jag har också
    Ordnat med linneservetter av handdukar till julafton

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Du dukar alltid så jättefint!
    Vi är med redo här men jag längtar mer till juldagen och lugnet än till julafton och ståhejet.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. O, så trevligt och vintrigt det ser ut!

    SvaraRadera
  8. Riktigt snygg dukning, Tummen upp...den ska jag komma ihåg till nästa dukning här hemma

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  9. Kanonfint!!!!
    GOD JUL på dig.. =)
    Kram Sofia

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails