26 april 2015

spännande, men sorgligt...


Ner i hörnet på vår trädgård
har det stått en stor kastanj.
Jag älskar kastanjer,
och barnen har haft det som
gungträd och klätterträd.
Men häromdagen åkte det ner,
till någras stora sorg.

Fast det var ju rätt spännande att
titta på när mamman och pappan
fällde trädet. Ja, mest pappan såklart,
jag drog bara i repen.
Väldigt spännande blev det sedan
när en stor grävmaskin och värsta stora dumpern
körde in på trädgården.

Så var egentligen inte alls planen,
men nu är det grävt
och om ett tag kan vi börja bygga.
Vi tänker orangeri,
i det där hörnet av trädgården där kvällssolen
aldrig tycks ta slut.

8 kommentarer:

  1. Ett orangeri!!
    Himmel, jag flyttar in hos er direkt. Jag kan vara er hustomte=))
    Det kommer att bli något extra tror jag.

    SvaraRadera
  2. Å, så spännande! Och ett orangeri låter ju hur trevligt som helst!
    /Barbro

    SvaraRadera
  3. Spännande med orangeri! Det skulle jag gärna också ha, men ett måste är att det skulle ingå en trädgårdsmästare :-).
    Kan tänka mig att det var spännande med alla stora grävmaskiner.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Åh jag tänker också mycket på orangeri just nu, vääääldigt mycket faktiskt , tyvärr tänker inte min man lika mycket på utan mer på en travhäst....hm undrar vilket som blir dyrast ;) vad härligt att ni har en sån fin plats för det ! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så underbart med ett orangeri. Jag är jättenöjd med vårt lilla växthus. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Härligt med orangeri! Och det är något speciellt med kastanjeträd! Vår äldste son planterade en kastanj med grodd när han var fyra. Det blev ett träd som växte och blev riktigt stort. Ja, så stort att vi var tvungna att, med en tår i ögat hugga ner det för något år sedan. Det växte lite för nära huset. A:s eget fina kastanjeträd!

    SvaraRadera
  7. Alltid med viss sorg stora träd fälls, men det kommer att bli så fint. Kram.

    SvaraRadera
  8. Orangeri låter som ett utmärkt alternativ till kastanj tänker jag. Tänk vad mycket fint ni kan odla och fixa där!

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails