30 maj 2015

dags att hänga på den där altanen...


Till det där kalaset häromdagen
passade vi på att göra i ordning på altanen.
så i år hängde jag på låset när de kom
och nu ligger de så snyggt där i 
mannens hemmasnickrade soffa.

Och jag bara älskar vår altan.
och tänker att det är dags att börja hänga där nu.
Sitta uppe sent på kvällen och titta på en film,
umgås med vänner medan grilloset ligger tjockt,
göra läxan tillsammans med dottern
eller kanske spela tre-i-rad,
förra sommarens heta spel här i familjen.

Om bara värmen ville komma,
då, är det dags för häng på den där altanen.
Tills dess är det ju snyggt iallafall. 

10 kommentarer:

  1. Så mysigt på er altan. Ja vi väntar o väntar på den där sommarvärmen, kram Suss

    SvaraRadera
  2. åhh så fint ni har det!

    SvaraRadera
  3. Så fina kuddar du fått tag på. Supermysigt. Förstår du vill hänga där. Jag längtar också efter värmen. Kanske den kommer snart. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Förstår att du vill hänga där.
    Underbar plats ser det ut som!

    SvaraRadera
  5. Ser helt underbart ut att hänga där på altanen!
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilket mysigt bord ni har fått till där, det har jag inte sett tidigare! Ja vad man längtar efter de där sköna kvällarna nu...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar också er altan. Helt underbar!! Vet att du skrivit tidigare men minnet är kort liksom. Är soffan byggd av gamla pallar . Under liksom.

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig altan ni har inrett. Fint med dörren som bordsskiva. Nu hoppas vi på att sommaren kommer så vi får njuta av våra uteplatser. Allt gott!

    SvaraRadera
  9. underbar altan! Det är något jag verkligen saknar hemma hos oss, så varje gång du visar bilder suckar jag avundsjukt. Nu håller vi tummarna för sommarvärme snart.

    SvaraRadera

tack för att du lämnar en kommentar,
det förgyller min dag... ♥

Related Posts with Thumbnails